poniedziałek, 11 lipca 2016

Biedroneczki są w kropeczki

Bardzo Was przepraszam, ale nawał obowiązków sprawił, że Was zaniedbałam.

Chciałam się z Wami podzielić pomysłem na biedronkową matematykę. Zrealizowałam temat w żłobku, w którym na codzień pracuję i muszę przyznać, że dzieciaczki pracowały bardzo ciężko, mając przy tym wiele uciechy.




Na początku uczyliśmy się z dziećmi fragmentu piosenki Kasi Sobczyk pt: „Biedroneczki są w kropeczki”

Uskarżał się mały muchomor,
Pod brzózką się tuląc do mamy,
Dlaczego, choć piękny rzekomo,
Czerwony kapelusz ma w plamy.

Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie,
U motylka plamek kilka służy ku ozdobie,
W drobne cętki storczyk giętki liliowe tuli płatki,
Ty mój grzybku też masz łatki i śliczny kapelusik,
Więc niech stale cię nie smuci ten drobny biały rzucik.

Kiedy już dzieci doskonale wiedziały kto będzie bohaterem dnia, poznały cykl życia biedronki.

Biedronka i jej kropki to bardzo wdzięczny temat do biedronkowej matematyki i przeliczania w zakresie do max. 10.  W tym celu przygotowałam dzieciom biedronkę (bez kropek) i kropki. Dokładając do biedronki kropki uczyliśmy się liczyć. W wersji do druku jest 11 kropek, na wypadek, gdyby któraś się zapodziała.


Następnie dzieci dostały kartki z wydrukowanymi liśćmi. Na każdym listku (a było ich 4 na kartce) była wydrukowana cyfra, obok której znajdowała się odpowiadająca cyfrze liczba kropek. Zadaniem dzieci było przyklejenie na liść biedronki z taką liczbą kropek, jaka znajdowała się na danym liściu.

Muszę przyznać, że dzieci żłobkowe poradziły sobie z tym zadaniem na prawdę świetnie, a podczas pracy były bardzo skupione i uważne. 

Jestem bardzo ciekawa Waszego zdania :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz